vrijdag 16 februari 2007

Indonesie


Samen met Compassion ambassadeurs Reni & Elisa Krijgsman, Gilbert Thera en Rob & Lee Ann Vermeulen van de Kids Crew reisden we van 4-14 februari door Indonesië om daar met eigen ogen het werk van Compassion te zien. Aan het einde van onze reis gaven we een speciaal concert voor ruim 1700 kinderen uit lokale Compassion-projecten in de Javaanse stad Semarang. Het was een hartverwarmend gebeuren voor deze kinderen die dit niet eerder hadden meegemaakt. We werden bijgestaan door een koor van 50 kinderen uit een lokaal Compassion-project.

Het was voor mij een bijna hemelse ervaring om in een land waar bijna 82 procent van de bevolking moslim is, 1700 kinderen te horen zingen van een God die ieder kind bijzonder vindt. Al deze kinderen komen uit projecten van Compassion, wat betekent dat ze opgroeien in bittere armoede. Een ervaring als deze, is daarom een heel bijzonder hoogtepunt voor deze kinderen

We waren in Indonesië op het moment dat 400.000 mensen in Jakarta dakloos waren geworden als gevolg van de overstromingen. Indonesië is in de afgelopen jaren diverse keren door natuurrampen getroffen. Daardoor kregen een aantal nummers een diepere lading. Nadat we onze liedjes hadden doorgegeven, vroegen de kinderen uit het projectkoor of we ook ‘Close to Me’ konden zingen omdat dit nummer zoveel voor hun betekent. Ik had dit nummer al voor deze reis aan Compassion opgedragen, en de clip voorzien van beelden van Compassion projecten. Het was daarom ontroerend te zien dat dit nummer hen zo bijzonder raakte.”
In het nummer zing ik: ’When times get rough, I trust his endless love, His blessings I receive’. In moeilijke tijden toch Gods zegen ervaren is de dagelijkse realiteit voor deze kinderen. Toen wij in Indonesië aankwamen, zagen we in Jakarta hoe grote delen van de stad onder water stonden. 400.000 mensen zijn getroffen, waaronder ook kinderen uit Compassion-projecten. Dat gaf aan het zingen van dat nummer een bijzondere meerwaarde.”

Het was fantastisch een van mijn sponsorkindjes in Indonesie tijdens de reis te mogen ontmoeten!

2 opmerkingen:

Paul zei

Hoi Ben (hallo Paul van Laar, jij ook hier?) ;-)
Ik kreeg je email nieuwsbrief op kantoor en kwam zo hier. Ik zal dit weblog opnemen in mijn blogroll! We moeten nog eens praten over de mogelijkheden om samen iets te doen met een boek voor teens. Remember?
Leuk: 4 feb zat ik te genieten van Neal Morse met Elisa Krijgsman op gitaar. Elisa moest halverwege weg omdat hij zijn vliegtuig voor een "mission trip" naar Indonesië moest halen. Op het podium is voor hem gebeden - great! Nu vallen een paar puzzelstukjes in elkaar. Was RIK van GMI soms ook mee? Kleine wereld! Blessings

familieKetting@gmail.com zei

Ja, Rik was ook mee! Hij heeft genoten en gehuild om wat hij tegenkwam.
Boek voor teens, kom maar op. I am ready!

ben