donderdag 22 februari 2007

Dieper nadenken.

Er zijn perioden dat je dieper nadenkt over wat je werkelijk het belangrijkste in het leven vindt. En elke keer dat ik een derde wereld land bezoek word ik weer geconfronteerd met die vraag. Waarom? Misschien God's manier om mij zo te blijven herinneren aan een lijdende wereld en het verschil dat een mens kan maken.

Soms voelt het te makkelijk 46 jaar een goede baan, kinderen een auto en een huis. Welliswaar van de bank, maar toch. Vandaag de verzekering van de auto weer binnengehad. Toch weer 640 euro voor een jaar verzekerd rijden. En zeg nou zelf wat krijg ik voor dat geld. Auto is 10 jaar oud. Dagwaarde 2000 euro. En bij een frontale botsing ben ik waarschijnlijk toch dood. En dan gaat die verzekering helemaal nergens meer over toch...

Foto: B. Ketting

Voor die 600 euro's had ik 2 jaar lang een kind kunnen sponseren, 2 levens meer toekomst kunnen geven en zo misschien wel een heel dorp kunnen zien veranderen.

Realistisch? 'k Weet niet. Misschien niet. Maar een feit blijft dat als in ieder geval alle christen een fractie van hun te veel zouden besteden aan kansarme kinderen zouden er geen kansarme kinderen meer zijn. Als de rest van de wereld beter hun rijkdom zou verdelen zou er überhaupt geen armoede meer zijn.

Vergis je niet de kinderen op de onderstaande foto komen gewoon ook uit zo'n achterbuurt.Maar Indische mensen zijn trotse mensen. Ze willen ondanks armoede goed voor de dag komen. Hier links zie je een huis. een 6 onder 1 kap woning met
tuin op het zuiden. Voel je'm.

Soms zijn er perioden dat je dieper nadenkt. Dat je de boel wil verkopen. Ik vind concerten geven in derde wereld landen veruit het mooiste wat ik ooit heb gedaan. Het begon in Afrika en nog steeds geeft God mij iedere keer een duwtje. 'Bén, kijk daar eens, Bén zie wat je daar kan betekenen. Er kwamen 1700 kinderen naar het concert in Semarang. Het is lang geleden dat ik dat in Nederland trok. Ik begon al bang te worden, maar en nu weet ik het weer. Het kan wel voor volle zalen, alleen moet je dan iets verder rijden, en moet je iemand tegenkomen die zegt ' Ga jij maar zingen, ik zorg wel voor je, want dat kan ik toevallig'.
Zou God dat zijn?

Er zijn perioden dat je wat extra nadenkt....



Foto: B. Ketting

Geen opmerkingen: