donderdag 1 maart 2007

Dolfijnen



Ik ben meestal niet zo van teken dit, of reageer op dat via Internet, maar deze kon ik niet voorbij laten gaan.
Onderstaande link kreeg ik van Henk Pool. Deze clip is niet echt voor jonge kijkers edoch heb ik hem mijn zoon van 10 wel laten zien. 'Kijk, dit doen sommige mensen dieren aan. Mensen zijn dan beesten. Nou ja, erger een beest doet zoiets niet. Een beest doodt alleen om te overleven. ' Ik moest denken aan 'I wanna be' van de DVD die we hebben gdraaid , met deze lieve dieren. Het jongetje in de clip wenst een dolfijn te zijn omdat die dieren hem doen denken aan lekker onbezorgd in het wtaer liggen. Dolfijnen hebben het goed, zijn blij en zijn vooral ook lieve dieren. Maar na het bekijken van deze clip denk je dan toch weer ; God wat is de wereld toch rot.

Kijk luister en huiver: www.glumbert.com/media/dolphin

Teken als je daar de noodzaak van inziet de petitie op www.petitiononline.com/golfinho
of ga linea recta naar het consulaat en laat je stem horen japan.cultural@planet.nl

Ik ben blij dat ik God niet ben. Hoe zou het voor Hem zijn om zo één van de meest vredelievende dieren uit zijn schepping te zien afslachten. Je, we passen goed op de schepping met elkaar...

Iets anders.

Vanavond de film Blooddiamond bekeken in de bios. Ook al zo'n slachting en niemand van die mannen en kindsoldaten snapt precies waarom het gaat. Iedereen vecht zo zijn eigen oorlog. Aanrader. Af en toe ogen dicht of misschien doen we dat wel te vaak en is dat het probleem. Kijk maar.
Zal verder je dag niet verpesten. Doe maar een gebed voor de dieren en als je dan nog moed over hebt voor de beesten van deze wereld. Maar eerlijk gezegd zou ik die man die zo opspringt omdat hij een lading dolfijnen bloed over zich heenkrijgt als hij genadeloos een Dolfijn openklieft zelf een klap geven. Of zijn schort over zijn kop trekken. Maar ja, dat mag natuurlijk weer niet... Jammer.

Ben

Geen opmerkingen: